Zkušenosti s Hexageek

Téměř před rokem jsem psal příspěvek o hostingu Lethost a mých zkušenostech. Po tomto hostingu jsem zvolil Hexageek, kde jsem měl již předtím registrováno několik domén.

Domény

Hexageek nabízí registraci mnoha koncovek domén za nízkou cenu. Říkal jsem si, proč to nevyzkoušet. Domén jsem u nich měl několik (.cz, .sk atd.). První, co mě zarazilo, je, že po registraci domény je jako majitel uveden jejich kontakt a ne vy. Jde to samozřejmě změnit v administraci, ale tento postup nechápu. Dále se v administraci nedá editovat hodnota TTL. Prý se to chystá v nové verzi administrace, kterou vyvíjejí už asi půl století.

Převod domén

Můj klient mě požádal o změnu vlastníka domény .sk a .hu. Napsal jsem tedy na podporu Hexageeku a dodal vše potřebné. Pravidelně jsem se po týdnu ozýval, jak situace vypadá. Prý se vše řeší u těchto registrů ručně. Po uplynutí dvou měsíců už jsem měl jednání Hexageeku dost a proces jsem zrušil.

Podpora

Přístup jejich podpory je velice podivný a nechápu, jak může tato společnost fungovat. Většinou svítí online na jejich chatu na webových stránkách. Když ovšem něco potřebujete, podpora se neozývá. Taktéž jsem několikrát volal na číslo uvedené v kontaktech, kde to nikdo nezvedal (nonstop podpora dle Hexageeku). Když už to někdo zvedl, řekl mi, že primární podpora je na emailu (takže jeden člověk tam zvedá telefony a říká zákazníkům, ať napíší email, zajímavé).

Když tedy napíši email na podporu, čekám, že se jím začne někdo zabývat. Líbí se mi přístup např. u Ebola.cz, kde na podpoře odepisují do 10 minut (kdykoliv). U Hexageeku se musíte denně připomínat a stejně to někdy nestačí.

Zábavné také bylo sledovat nasazení nové verze jejich webu. Po aktualizaci byla funkční snad jen hlavní strana. Stránky směřovaly klidně na úplně jiné a polovina stránek nebyla více než měsíc funkční. Do teď je nyní stránka Terms of service prázdná.

Prodlužování domén jsem řešil online převodem přes PayPal a také na účet banky. V obou případech nebyly domény nikdy prodlouženy po platbě, ale většinou 14 dní později, když jsem se ozval na podporu.

Hosting

Před těmito zkušenostmi jsem si u nich objednal normální hosting. Vše běželo v pořádku, a tak jsem si objednal multihosting pro několik webů. U hostingu si můžete zvolit až PHP 5.4, u multihostingu jen PHP 5.3 (?). Podporu IPv6 beru dnes jako samozřejmost. U Hexageeku jsem musel podporu prosit, aby mi po týdnu dodali IPv6 adresu hostingu. WebFTP také není běžnou součástí jejich serveru a musíte o ni žádat. Hosting jsem zaplatil pomocí PayPal a zřízen mi byl o dva dny později (online platby dle Hexageeku).

Po celou dobu byly na multihostingu občasné výpadky. Celá administrace je poněkud zastaralá a nastavovat češtinu po každém přihlášení je super. To, že do administrace přidáte doménu a ona začne fungovat až za den, kdy napíšete na podporu, je taky skvělá služba.

Expirovaná doména

K velkému překvapení z mé strany došlo, když jsem si náhodou otevřel administraci na Hexageek  a zjistil, že jedna .sk doména je v expiraci. Doménu jsem samozřejmě platil měsíc před expirací online přes PayPal. Okamžitě jsem tedy psal na podporu, kde mi bylo sděleno, že slovenská strana má v tomto problémy. Shodou okolností jsem se seznámil s lidmi z Gransy (Hexageek od nich bere domény), kde mi řekli, že slovenská strana s prodlužováním domén žádné problémy nemá a je to chyba Hexageeku.

Doména byla tedy po pár dnech prodloužena, ale netuším, co by se mohlo stát, kdybych administraci nezkontroloval.

Na webtrhu existuje vlákno se zkušenostmi s Hexageekem, které je velmi obsáhlé. Nedávno zde popisoval problém i jeden uživatel, kterému vypadl web u Hexageeku na půl měsíce.

Tolik tedy k mým zkušenostem s firmou Hexageek. Již nikdy více.

Mgr. Tomáš Matonoha

Zabývám se vývojem webových stránek s redakčním systémem WordPress. Programuji také webové stránky a eshopy na míru pomocí PHP a frameworku Nette. Zajímá mě responzivní design a moderní webové technologie: HTML5, CSS3, LESS, PHP, MySQL, jQuery a Twitter Bootstrap.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hosting se štítky , a jeho autorem je Tomáš Matonoha. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

7 komentářů u “Zkušenosti s Hexageek

  1. Vždy není levné řešení dobré řešení… Osobně mi spravuje domény a hosting Gigaserver a nemohu si jejich služeb vynachválit.

  2. Mam stejnou negativni zkusenost. Chat funguje stejne jako telefon, odkazi Vas na email, ktery nikdo neresi.

    NEDOPORUCUJI.

    Puvodne jsem se nechal nalakat pozitivnimi referencemi na webtrhu, ale uz i tam jsou proflakli.

  3. Za sebe ti mohu doporučit začít využívat na webhosting Ebola.cz a na domény Tele3.cz. Uvidíš, že budeš mít naprostý klid a už se nebudeš muset s nikým o nic handrkovat ;-).

  4. Přidám také vlastní zkušenost.

    Využívali jsem u nich dedikovaný server. Co se týče HW, šlo o běžný Supermicro, což by mělo být OK, ale nebylo. Po prvním měsíci provozu server umřel. Hexageek ani nezaznamel, že něco nejde, to až my jsme si museli požádat o zásah. Než to opravili, výpadek byl asi 4 hodiny. Nechci se ani zmiňovat o tom, že jsem v té době nebyl ještě na seznamu oprávněných osob k serveru (nedopatření, při objednávce se nikdo neptal a nikho z nás to nenapadlo), takže se se mnou nechtěli ani bavit a že nám server nejde je tak zkrátka moc nezajímalo.

    Po opravě jsme si chtěli stěžovat na nedodržené SLA, to samozřejmě smetli ze stolu s tím, že to byla vážná závada a navíc šlo údajně o útok přes IPMI KVM přes uživatele ‚user1′, došlo přes to IPMI údajně k přehrání BMI firmware a následnému fyzickému zastavení serveru. To je mimochodem zcela nemožné, protože ten ‚user1′, kter7 oni na IPMI dávají, žádná taková oprávnění nemá. Ve skutečnosti si spíše myslím, že by to mohlo nastat zneužitím nedávno publikované díry, díky které lze získat z IPMI heslo k admin účtu. To by firma tohoto typu ale měla znát a zajištovat sjednání nápravy a tak zabezpečení svých serverů.

    Po této aféře jsme tam server ještě nechali. Po dalším zhruba měsíci však nastal další výpadek a tenkrát nešel ani jejich web. Přesto, nikdo nic neřešil. To jim v software chatové podpory nebylo divné, že jejich web negeneruje žádný traffic? Že nemonitorují servery už víme, ale to NEmonitorují ani svůj vlastní web? Na podpoře samozřejmě několik pokusů o tel. spojení bez úspěchu.

    Pozorný čtenář si již všiml, že už u nich server nemáme. Ano, tohle byla poslední kapka. Více to komentovat nebudu, každý si nejšpíš už názor udělal.

Napsat komentář k Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>